Lavazza: ένας αιώνας στο επίκεντρο

Η Lavazza υιοθετούσε πάντα μια καινοτόμο προσέγγιση στη διαφήμιση.
Η στρατηγική της εικόνας του εμπορικού σήματος που εφαρμόζεται όλα αυτά τα χρόνια είναι ένας άριστος συνδυασμός από παραδοσιακά ιταλικά κωμικά στοιχεία και ένα φρέσκο όραμα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Μέρα με τη

μέρα

2005 - Today
Από τα γήπεδα του τένις έως τον κόσμο της γεύσης, αγγίζουμε τον παράδεισο, έχοντας πάντα επίγνωση της κληρονομιάς μας. Το πάθος για το τένις, η συνεργασία με κορυφαίους σεφ, τα χαρμάνια που κλέβουν καρδιές στις ΗΠΑ και ο εμβληματικός Ιταλός στην καμπάνια Paradiso: όλoς ο πλούτος της Lavazza σε μια σειρά από επιτυχημένες διαφημιστικές καμπάνιες.
2017
Καφές: ένα αυθεντικό κοινωνικό δίκτυο

Η νέα διαφήμιση Born Social γιορτάζει το ρόφημα που αντιπροσωπεύει καλύτερα την Ιταλία και την ιταλικότητα παγκοσμίως. Όπως είχε πει ο Luigi Lavazza: «Ο καφές δεν είναι ένα απλό ρόφημα, δεν είναι «μόνο ένας καφές»: είναι ένας τρόπος για έρθουμε κοντά.» Και αυτός είναι ο λόγος που η διαφήμιση Born Social επικεντρώνεται στην παγκόσμια φύση του ιταλικού καφέ, την ικανότητά του να συνδέει τους ανθρώπους, και τη σημασία της κοινωνικοποίησης ως μια ιταλική αξία που όλος ο κόσμος αναγνωρίζει.
2016
Ένα νέο αστέρι στο Paradiso

Ο άνεμος της αλλαγής φυσά στο Paradiso, χάρη σε μια νέα φανταχτερή διασημότητα στη διαφήμιση: τον Ιταλό κωμικό Maurizio Crozza. Ένας περίεργος αρχιτέκτονας που θέλει να ανακαινίσει τον Παράδεισο και ένας Κινέζος μεγιστάνας που θέλει να αγοράσει το ουράνιο τοπίο είναι μόνο δύο από τους χαρακτήρες που παίζουν στην διαφημιστική καμπάνια Paradiso
2016

I’m back: O Andre Agassi επιστρέφει στα γήπεδα του τένις


Η διαφημιστική καμπάνια I’m Back σηματοδοτεί την επίσημη επιστροφή του Andre Agassi στο US Open, σε έναν φιλανθρωπικό ρόλο μαζί με τη Lavazza, συνεργάτη του Grand Slam. Στο πλαίσιο αυτής της καινοτόμου διαφημιστικής καμπάνιας, 150 σωσίες του Agassi σε στυλ της δεκαετίας του ‘80 περιφέρονται στους δρόμους της Νέας Υόρκης και συγκεντρώνονται σε ένα flash-mob. Η επιστροφή του θρυλικού παίκτη, καθώς και η παρουσία της Lavazza και στα τέσσερα τουρνουά Grand Slam, ανακοινώνεται μέσω της μετάδοσης της καμπάνιας I’m Back, καθώς και μέσω μιας online πλατφόρμας ειδικά σχεδιασμένης για την περίσταση.

2015
There’s more to taste

There’s more to taste: αυτό είναι το μήνυμα που στέλνει η Lavazza στους λάτρεις του καφέ σε όλο τον κόσμο, κατά τη διάρκεια της διεθνούς εκστρατείας της για το 2015, σηματοδοτώντας την 120η επέτειο του εμπορικού σήματος. Η διαφήμιση, σε σκηνοθεσία του Jean-Pierre Jeunet (σκηνοθετη της ταινίας Αμελί), αφηγείται την ιστορία της εξερεύνησης των χωρών παραγωγής καφέ από τον ιδρυτή Luigi Lavazza και τις μετέπειτα αναζητήσεις του στην τέχνη του χαρμανιού του καφέ. H καταπληκτική αφηγηματική φωνή του Sergio Castellitto στην τελευταία σκηνή της διαφήμισης εκφωνεί τις λέξεις που ενέπνευσαν τον νεαρό επιχειρηματία Luigi Lavazza: «Στη ζωή υπάρχει πάντα κάτι νέο να ανακαλύψεις.»
2014
From Italy with passion

Η διεθνής διαφημιστική καμπάνια From Italy with passion επικεντρώνεται στα μηχανήματα καφέ A Modo Mio της Lavazza. Η διαφήμιση αφηγείται την ιστορία ενός Ιταλού barista ο οποίος, όταν ακούει τον ήχο ενός μηχανήματος A Modo Mio που ξεκινά να λειτουργεί, ανασηκώνεται κρατώντας τον δίσκο με το φλιτζάνι του καφέ, και αφήνει το καφέ San Tommaso 10, στο Τορίνο της Ιταλίας (γενέτειρα της Lavazza). Ο barista επισκέπτεται ιταλικές πόλεις, συλλέγοντας εμπειρίες, τη χαρά και τις γεύσεις της Bel Paese, προσφέροντας τόσο τις αξίες όσο και τον εξαιρετικό καφέ σε όλο τον κόσμο.
2013

Buongiorno America!


Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να ξεκινήσει η μέρα από έναν εξαίσιο ιταλικό καφέ Lavazza. Και όχι μόνο στην Ιταλία. Από το Σεπτέμβριο του 2013, το πάθος για τον καφέ και την ιταλική αριστεία έχει φθάσει και στα αμερικανικά σπίτια με μια νέα γκάμα χαρμανιών. Buongiorno America: there’s a new coffee in town ονομάζεται η διαφημιστική εκστρατεία που ξεκίνησε στα μεγαλύτερα περιοδικά, εφημερίδες και ιστοσελίδες των ΗΠΑ.

2012

Υψηλή κουζίνα, εκλεκτός καφές


Η Lavazza συνεχίζει τη συνεργασία της με εξαιρετικούς σεφ: Ο Massimo Bottura, ο Antonino Cannavacciuolo και ο Davide Oldani πρωταγωνιστούν σε μια σειρά από online βίντεο, «Συζητήσεις για τη γεύση και τον σχεδιασμό γύρω από ένα φλιτζάνι καφέ», αναμετρώντας τις διαφορετικές προσωπικές τους προσεγγίσεις για τα χαρμάνια A Modo Mio.

2012

Καλωσόρισες Enrico


Η διαφημιστική εκστρατεία Paradiso ανανεώνεται για άλλη μια φορά, καλωσορίζοντας τον Enrico Brignano στο ουράνιο τοπίο. Είναι η πρώτη εμφάνιση του σταρ ως πρεσβευτή του προϊόντος σε τηλεοπτική διαφήμιση. Ο Brignano, στο απόγειο της καριέρας του, προσδίδει έναν φρέσκο, καινούριο αέρα που ωθεί τη φυσική εξέλιξη της πιο μακροχρόνιας και αγαπητής τηλεοπτικής καμπάνιας στην Ιταλία.

2005

Carmencita 2.0


Η Carmencita επιστρέφει στη μικρή οθόνη με μια κωμική σειρά 12 επεισοδίων. Τολμηρή, ειρωνική, γεμάτη προσωπικότητα και χιούμορ, πρόκειται για έναν αυθεντικό, αποτελεσματικό τρόπο να αυξηθεί η επίγνωση για το εμπορικό σήμα, με το μη-εμπορικό πλαίσιο της διαφήμισης να της προσδίδει ακόμα μεγαλύτερη αξία. Η κωμική σειρά υποστήριξε, επίσης, το λανσάρισμα του χαρμανιού Carmencita.

Νέοι στόχοι
1980-1999
Οι επιχειρήσεις της Lavazza εκτός της Ιταλίας μεταφέρουν το μήνυμά της στον κόσμο: ένα μήνυμα που παραδίδεται από εμβληματικά αστέρια όπως ο Luciano Pavarotti, η Μonica Vitti και η Mariagrazia Cucinotta.
1995
Η διαφημιστική καμπάνια Paradiso


Ο καφές κάνει τα πάντα καλύτερα - ακόμη και τον Παράδεισο. Αυτή είναι η ιδέα πίσω από τη νέα διαφημιστική καμπάνια Paradiso, με πρωταγωνιστή τον Tullio Solenghi και τον Riccardo Garrone ως Άγιο Πέτρο. Σκηνοθέτες είναι ο Gabriele Salvatores (Cinema Paradiso) και ο Alessandro D'Alatri (Americano Rosso).
1995-1999

Η Ευρώπη μιλάει ιταλικά


Η Lavazza συνεχίζει τις διεθνείς διαφημιστικές καμπάνιες της:
  - Στη Γαλλία, με την διαφημιστική καμπάνια Bel Canto σε αφίσα.
  - Στη Γερμανία, με την διαφημιστική καμπάνια Wie in Italien.
Η Lavazza εγκαινιάζει, επίσης, την πρώτη της πανευρωπαϊκή καμπάνια, συνδέοντας το εμπορικό σήμα με τις αξίες που μοιράζεται με την χώρα καταγωγής της και παρουσιάζοντας την Lavazza ως μια μικρή γουλιά από Ιταλία. Η εκστρατεία περιλαμβάνει δύο τηλεοπτικές διαφημίσεις και τέσσερις έντυπες διαφημίσεις.

1993-1994

Νέοι πρεσβευτές εμπορικού σήματος


Η Lavazza αναπτύσσει μια σειρά από τηλεοπτικές διαφημιστικές καμπάνιες, με στόχο την αύξηση της επίγνωσης του εμπορικού σήματος και την προώθηση της επέκτασής της. Για άλλη μια φορά, το θέμα είναι το ιταλικό στυλ: στη Γερμανία με την καμπάνια Soul of Espresso, στην Ελβετία με την L'Italiano vero, στο Ηνωμένο Βασίλειο με την The Italian expression for coffee, στη Γαλλία με την κυκλοφορία μιας προσαρμοσμένης ιταλικής διαφημιστικής καμπάνιας της Lavazza όπου πρωταγωνιστεί ο Luciano Pavarotti και η Μonica Vitti. Μετά από 17 χρόνια με τον μεγάλο Nino, η Lavazza αλλάζει την επικοινωνιακή της στρατηγική. Τέσσερις πρεσβευτές προϊόντων επιλέγονται για να αποφύγουν τις άμεσες συγκρίσεις με τον Manfredi: Ο Luciano Pavarotti, η Monica Vitti, o Giorgio Forattini και ο Bud Spencer.

1982-1992

Ατάκες που κερδίζουν


Λανσάρονται οι πρώτες διεθνείς διαφημίσεις της Lavazza σε τύπο και τηλεόραση. Το σύνθημα, Ο αγαπημένος καφές της Ιταλίας, συνδέει ξεκάθαρα τη Lavazza με το ιταλικό στοιχείο. Μόλις λίγα χρόνια αργότερα, το προϊόν Crema e Gusto λανσάρεται και παρουσιάζεται, όπως πάντα, από τον Nino Manfredi. Το λανσάρισμα αυτό συνοδεύεται από ένα νέο σύνθημα: Crema e Gusto. Κάθε στιγμή είναι η κατάλληλη στιγμή. Η Lavazza είναι πλέον ο ηγέτης της αγοράς στην Ιταλία.

Οι πρώτες

μέρες

1946-1979
Η Lavazza ξεκινά μια πρωτοποριακή εξερεύνηση του κόσμου της επικοινωνίας, στην Ιταλία.
Από το εμβληματικό λογότυπό της έως το χιουμοριστικό Carosello, πάντα με τον Nino Manfredi ως τον τέλειο πρεσβευτή για τις αξίες του εμπορικού σήματος.
1977

Κυρίες και Κύριοι: Nino Manfredi


H Lavazza αλλάζει τη στρατηγική της στη διαφήμιση, προκειμένου να εδραιώσει το εμπορικό σήμα, χρησιμοποιώντας μια νέα μορφή τηλεοπτικής εκστρατείας όπου προστίθεται η επιρροή των πρεσβευτών του εμπορικού σήματος για την υποστήριξη της αφήγησης: Nino Manfredi, μια πολύ αγαπητή προσωπικότητα και μια διασημότητα με την καλύτερη έννοια του όρου. Ο Manfredi είναι η ενσάρκωση του καφέ Lavazza μέχρι το 1993.
Τα συνθήματα της εκστρατείας έγιναν κοινή διάλεκτος, χάρη στις αξέχαστες ατάκες:
Ο καφές είναι ευχαρίστηση, και αν ο καφές δεν είναι καλός, ποια είναι η ευχαρίστηση;
Όσο περισσότερο κατεβαίνει ο καφές Lavazza, τόσο περισσότερο ανεβαίνει η διάθεση!

1965

Carosello


Η Lavazza αφήνει το σημάδι της στο Carosello, την πιο διάσημη τηλεοπτική εκπομπή στα πρώτα χρόνια της ιταλικής τηλεόρασης, με μια σειρά από αξέχαστες τηλεοπτικές διαφημίσεις. Τα κινούμενα σχέδια Paulista κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση και ο μυστήριος ιππότης Caballero Misterioso και η Carmencita, με τα ποιήματά τους και τα αστεία ισπανικά τους, γίνονται αμέσως οικεία ονόματα. Οι περιπέτειές τους συνεχίστηκαν μέχρι το 1975.

1946-1950
Η γέννηση ενός εμβληματικού εμπορικού σήματος

Οι αδελφοί Lavazza λανσάρουν τον πρώτο καφέ με εμπορικό σήμα. Το λογότυπο της Lavazza δημιουργείται και μια βασική απόφαση μάρκετινγκ λαμβάνεται: η πώληση του χαρμανιού Lavazza σε προ-συσκευασμένα σακουλάκια που φέρουν το λογότυπο της Lavazza, προκειμένου να διαφημιστεί η εικόνα του εμπορικού σήματος άμεσα. Το σύνθημα της πρώτης καμπάνιας της Lavazza είναι Miscela Lavazza... Paradiso in tazza. (Lavazza... Ο παράδεισος σε ένα φλιτζάνι).