Ιστορία της διαφήμισης

Από τις πρώτες συσκευασίες με το εμπορικό σήμα της Lavazza και τις πρώτες τηλεοπτικές καμπάνιες, μέχρι την αρχή της καμπάνιας «Paradise» και τις συνεργασίες με κάποιους από τους μεγαλύτερους φωτογράφους για τις διεθνείς καμπάνιες με τα Ημερολόγια, η ιστορία των καμπανιών επικοινωνίας της Lavazza επικεντρώνεται στη συνεργασία ενός ευφυούς και ανοιχτόμυαλου πελάτη και του Armando Testa, ενός πρωτοπόρου στην ιταλική διαφήμιση.

Οι απαρχές
2005 - Today
Η Lavazza υπήρξε πάντα μια εταιρεία με κλίση προς τις καινοτόμες μεθόδους επικοινωνίας.
Κατά τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της επιχείρησης, οι στρατηγικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνταν ήταν πρωτοποριακές για την εποχή τους στην Ιταλία. Η πραγματική επανάσταση προέκυψε το 1958, όταν ο Emilio Lavazza προσχώρησε στην εταιρεία και γνώρισε τον Armando Testa, έναν από τους πρωτοπόρους διαφημιστές της Ιταλίας.
2017
Το λογότυπο 

Το 1946, οι αδελφοί Lavazza παρουσίασαν τον πρώτο καφέ με εμπορικό σήμα, οδηγώντας στη δημιουργία του πρώτου λογοτύπου Lavazza που σχεδιάστηκε από την Aerostudio Borghi και χρησιμοποιήθηκε και στα φορτηγά παράδοσης.
Από την αρχή, η εταιρεία έδειξε μια κλίση στις καινοτόμες μεθόδους επικοινωνίας: οι καμπάνιες κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων της επιχείρησης ήταν, στην πραγματικότητα, ήδη πρωτοποριακές για την Ιταλία, την εποχή εκείνη.
Έτσι σηματοδοτήθηκε η έναρξη μιας υπέροχης ιστορίας.
2016
Η πρώτη καμπάνια 

Το χαρμάνι της Lavazza πωλούνταν σε προσυσκευασμένα σακουλάκια που έφεραν το λογότυπο για να αποδίδεται το εμπορικό σήμα, σε μια εποχή που ο καφές εξακολουθούσε να πωλείται χύμα. Το σύνθημα της πρώτης καμπάνιας ήταν "«Miscela Lavazza... Paradiso in tazza», παρουσιάζοντας μια ιδέα η οποία θα επανεμφανιστεί τα επόμενα χρόνια και θα αναπτυχθεί μέσω των τηλεοπτικών διαφημίσεων.
2016
Carosello

Το 1957, τρία χρόνια μετά τη εφεύρεση της τηλεόρασης, το Carosello αρχίζει, με ιστορίες προϊόντων από την εποχή της οικονομικής άνθησης της Ιταλίας. Η Lavazza κάνει το ντεμπούτο της με στυλ το 1965, με τον Caballero και την Carmencita στους πρωταγωνιστικούς ρόλους μιας ειρωνικής και σουρεαλιστικής σαπουνόπερας. «Carmencita είσαι ήδη δική μου, κλείσε την θέρμανση κι έλα κοντά μου!» Μέσα από τις ιστορίες τους, η Lavazza παρουσιάζει το νέο της χαρμάνι, Qualità Rossa, και το "pesotondo" (κυριολεκτικά «πραγματικό βάρος», ένας όρος που χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει την ιδιαίτερα ελαφριά συσκευασία της Lavazza) για να ηγηθεί του ανταγωνισμού.
2015
There’s more to taste

There’s more to taste: αυτό είναι το μήνυμα που στέλνει η Lavazza στους λάτρεις του καφέ σε όλο τον κόσμο, κατά τη διάρκεια της διεθνούς εκστρατείας της για το 2015, σηματοδοτώντας την 120η επέτειο του εμπορικού σήματος. Η διαφήμιση, σε σκηνοθεσία του Jean-Pierre Jeunet (σκηνοθετη της ταινίας Αμελί), αφηγείται την ιστορία της εξερεύνησης των χωρών παραγωγής καφέ από τον ιδρυτή Luigi Lavazza και τις μετέπειτα αναζητήσεις του στην τέχνη του χαρμανιού του καφέ. H καταπληκτική αφηγηματική φωνή του Sergio Castellitto στην τελευταία σκηνή της διαφήμισης εκφωνεί τις λέξεις που ενέπνευσαν τον νεαρό επιχειρηματία Luigi Lavazza: «Στη ζωή υπάρχει πάντα κάτι νέο να ανακαλύψεις.»
2014
From Italy with passion

Η διεθνής διαφημιστική καμπάνια From Italy with passion επικεντρώνεται στα μηχανήματα καφέ A Modo Mio της Lavazza. Η διαφήμιση αφηγείται την ιστορία ενός Ιταλού barista ο οποίος, όταν ακούει τον ήχο ενός μηχανήματος A Modo Mio που ξεκινά να λειτουργεί, ανασηκώνεται κρατώντας τον δίσκο με το φλιτζάνι του καφέ, και αφήνει το καφέ San Tommaso 10, στο Τορίνο της Ιταλίας (γενέτειρα της Lavazza). Ο barista επισκέπτεται ιταλικές πόλεις, συλλέγοντας εμπειρίες, τη χαρά και τις γεύσεις της Bel Paese, προσφέροντας τόσο τις αξίες όσο και τον εξαιρετικό καφέ σε όλο τον κόσμο.
2013

Buongiorno America!


Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να ξεκινήσει η μέρα από έναν εξαίσιο ιταλικό καφέ Lavazza. Και όχι μόνο στην Ιταλία. Από το Σεπτέμβριο του 2013, το πάθος για τον καφέ και την ιταλική αριστεία έχει φθάσει και στα αμερικανικά σπίτια με μια νέα γκάμα χαρμανιών. Buongiorno America: there’s a new coffee in town ονομάζεται η διαφημιστική εκστρατεία που ξεκίνησε στα μεγαλύτερα περιοδικά, εφημερίδες και ιστοσελίδες των ΗΠΑ.

2012

Υψηλή κουζίνα, εκλεκτός καφές


Η Lavazza συνεχίζει τη συνεργασία της με εξαιρετικούς σεφ: Ο Massimo Bottura, ο Antonino Cannavacciuolo και ο Davide Oldani πρωταγωνιστούν σε μια σειρά από online βίντεο, «Συζητήσεις για τη γεύση και τον σχεδιασμό γύρω από ένα φλιτζάνι καφέ», αναμετρώντας τις διαφορετικές προσωπικές τους προσεγγίσεις για τα χαρμάνια A Modo Mio.

2012

Καλωσόρισες Enrico


Η διαφημιστική εκστρατεία Paradiso ανανεώνεται για άλλη μια φορά, καλωσορίζοντας τον Enrico Brignano στο ουράνιο τοπίο. Είναι η πρώτη εμφάνιση του σταρ ως πρεσβευτή του προϊόντος σε τηλεοπτική διαφήμιση. Ο Brignano, στο απόγειο της καριέρας του, προσδίδει έναν φρέσκο, καινούριο αέρα που ωθεί τη φυσική εξέλιξη της πιο μακροχρόνιας και αγαπητής τηλεοπτικής καμπάνιας στην Ιταλία.

2005

Carmencita 2.0


Η Carmencita επιστρέφει στη μικρή οθόνη με μια κωμική σειρά 12 επεισοδίων. Τολμηρή, ειρωνική, γεμάτη προσωπικότητα και χιούμορ, πρόκειται για έναν αυθεντικό, αποτελεσματικό τρόπο να αυξηθεί η επίγνωση για το εμπορικό σήμα, με το μη-εμπορικό πλαίσιο της διαφήμισης να της προσδίδει ακόμα μεγαλύτερη αξία. Η κωμική σειρά υποστήριξε, επίσης, το λανσάρισμα του χαρμανιού Carmencita.

Τα 
χρόνια του Manfredi
1980-1999
Η Lavazza αλλάζει τη στρατηγική επικοινωνίας της για να εδραιώσει το εμπορικό της σήμα, χρησιμοποιώντας μια νέα μορφή τηλεοπτικής καμπάνιας: μια αφηγηματική δομή που συνοδεύεται από την αξιοπιστία ενός επώνυμου υποστηρικτή. Επιλέγεται ο Nino Manfredi, μια αγαπημένη και δημοφιλής προσωπικότητα.
1995
Ο πρώτος επώνυμος υποστηρικτής: Nino Manfredi

Η τηλεόραση, πλέον έγχρωμη και ολοένα και πιο ευρέως διαδεδομένη, εξελίσσεται και εγκαταλείπει το Carosello. Η Lavazza και ο Armando Testa επιλέγουν μια τηλεοπτική καμπάνια που να μπορεί να διατηρήσει μια ισχυρή αφηγηματική δομή, αλλά και να αναπτυχθεί γύρω από τη χρήση ενός επώνυμου υποστηρικτή. Μέχρι και το 1993, το χαμογελαστό πρόσωπο ενός πολυαγαπημένου Ιταλού ηθοποιού αποτελεί έννοια αλληλένδετη με τον καφέ Lavazza: Nino Manfredi.
1995-1999
Η καμπάνια Manfredi αναπτύσσεται

O Nino Manfredi συνεχίζει να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, αλλά η αφήγηση αναπτύσσεται με την προσθήκη νέων χαρακτήρων που προωθούν το προϊόν, παράλληλα με την κύρια διασημότητα. Η Lavazza επεκτείνει την καμπάνια επικοινωνίας της, πέρα από τα ιταλικά σύνορα, δημιουργώντας την πρώτη τηλεοπτική διαφήμιση για τη Γαλλία και, αργότερα, για άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
1993-1994

Νέοι πρεσβευτές εμπορικού σήματος


Η Lavazza αναπτύσσει μια σειρά από τηλεοπτικές διαφημιστικές καμπάνιες, με στόχο την αύξηση της επίγνωσης του εμπορικού σήματος και την προώθηση της επέκτασής της. Για άλλη μια φορά, το θέμα είναι το ιταλικό στυλ: στη Γερμανία με την καμπάνια Soul of Espresso, στην Ελβετία με την L'Italiano vero, στο Ηνωμένο Βασίλειο με την The Italian expression for coffee, στη Γαλλία με την κυκλοφορία μιας προσαρμοσμένης ιταλικής διαφημιστικής καμπάνιας της Lavazza όπου πρωταγωνιστεί ο Luciano Pavarotti και η Μonica Vitti. Μετά από 17 χρόνια με τον μεγάλο Nino, η Lavazza αλλάζει την επικοινωνιακή της στρατηγική. Τέσσερις πρεσβευτές προϊόντων επιλέγονται για να αποφύγουν τις άμεσες συγκρίσεις με τον Manfredi: Ο Luciano Pavarotti, η Monica Vitti, o Giorgio Forattini και ο Bud Spencer.

1982-1992

Ατάκες που κερδίζουν


Λανσάρονται οι πρώτες διεθνείς διαφημίσεις της Lavazza σε τύπο και τηλεόραση. Το σύνθημα, Ο αγαπημένος καφές της Ιταλίας, συνδέει ξεκάθαρα τη Lavazza με το ιταλικό στοιχείο. Μόλις λίγα χρόνια αργότερα, το προϊόν Crema e Gusto λανσάρεται και παρουσιάζεται, όπως πάντα, από τον Nino Manfredi. Το λανσάρισμα αυτό συνοδεύεται από ένα νέο σύνθημα: Crema e Gusto. Κάθε στιγμή είναι η κατάλληλη στιγμή. Η Lavazza είναι πλέον ο ηγέτης της αγοράς στην Ιταλία.

H Lavazza στο 

Paradiso

1946-1979
Η συνεργασία ενός ευφυέστατου και ανοιχτόμυαλου πελάτη, της Lavazza και ενός δημιουργικού και εξίσου καινοτόμου προμηθευτή, του Testa, οδηγεί σε μια καμπάνια δημοσιότητας με μια εντελώς διαφορετική αίσθηση. Αυτά τα χρόνια εμποτίστηκαν με το παραδοσιακό ιταλικό χιούμορ της καμπάνιας «Paradiso» (Παράδεισος).
1977
Η τηλεοπτική καμπάνια Paradiso γεννιέται

Τη δεκαετία των ’90 παρακολουθούμε ειρωνικές και αθώες περιπέτειες στα σύννεφα του Παραδείσου, με πειστικούς αγγέλους να επαινούν τα διάφορα χαρμάνια της Lavazza, από το Crema e Gusto έως το Qualità Oro. Διάσημοι σκηνοθέτες μεγάλου βεληνεκούς, όπως ο Alessandro D'Alatri και ο Gabriele Salvatores, δημιουργούν ιστορίες με πρωταγωνιστές τον Tullio Solenghi και τον Riccardo Garrone στον ρόλο του Αγίου Πέτρου. Για τις χώρες εκτός της Ιταλίας, αυτή ήταν η πρώτη πανευρωπαϊκή καμπάνια της Lavazza.
1965
Ο Bonolis και ο Laurenti καταφτάνουν στη σκηνή

Ο Paolo Bonolis και ο Luca Laurenti ανέλαβαν τον ρόλο των επώνυμων υποστηρικτών από τον Tullio Solenghi. Το κωμικό ντουέτο της ιταλικής τηλεόρασης ανταλλάσσει πειράγματα με τον αφηγητή, ο οποίος αντιπροσωπεύει τη φωνή της Lavazza, με σουρεαλιστικά ανέκδοτα που επιτείνουν το χιούμορ της αφήγησης των τηλεοπτικών διαφημίσεων.
1946-1950
Ο Caballero μιλά, η Carmencita απαντά

Ο Caballero ξαναχτυπά. Μαζί με την Carmencita, με τις μαύρες πλεξούδες και τα ζουμερά της χείλη. Εν τω μεταξύ, ο κόσμος έχει αλλάξει: Η Lavazza είναι πλέον μια παγκοσμίως ηγετική επωνυμία και στον 21ο αιώνα η Carmencita είναι μια αντικομφορμίστρια δημοσιογράφος που υποτιμά τον εαυτό της. Η νέα διαφημιστική καμπάνια εμφανίζεται παντού: σε βιβλίο, σε ειδική ιστοσελίδα, σε ένα sit-com στο Italia1, σε μια ραδιοφωνική εκπομπή και στο web.